flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІЗ РОБОТИ Богодухівського районного суду Харківської області у І півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року

   
 

АНАЛІЗ РОБОТИ

Богодухівського районного суду Харківської області у І півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року

 

             Для проведення аналізу використовувались статистичні матеріали , матеріли протоколів оперативних нарад з працівниками апарату суду та суддями,   матеріали з кадрового забезпечення Богодухівського районного суду Харківської області .

 

          Метою даного аналізу є дослідження загального організаційного забезпечення роботи суду, виконання планів роботи суду працівниками апарату суду ; організаційного забезпечення судового процесу; кадрового забезпечення; з'ясування стану ведення судової статистики та аналітичної роботи; впровадження програмно-технологічних засобів обробки інформації; встановлення загальних рис та тенденцій роботи, виявлення недоліків та внесення пропозицій по їх усуненню; вироблення пропозицій щодо необхідності здійснення заходів на наступний плановий період. 

 

1.      Загальні заходи

 

         Організація роботи Богодухівського районного суду Харківської області у першому півріччі 2019 року здійснювалась згідно плану роботи суду на 1 півріччя 2019 року,  затвердженого головою суду  13 грудня  2018 року.

 

        Після закінчення 1 півріччя суд проводить аналіз виконання запланованих заходів,  який обговорюється на зборах працівників суду та суддів.

 

        Так, серед заходів загального характеру проведених у 1 півріччі 2019 року слід відзначити підведення підсумків роботи апарату суду за 2018 рік, що відбулося на загальних зборах суддів та працівників апарату суду 01 березня 2019 року.

 

       Характеризуючи роботу апарату суду щодо забезпечення загальних заходів,  необхідно відзначити, що було сформовано номенклатурні справи за 2018 рік та всі номенклатурні справи передано на зберігання до архіву суду.

 

        Крім цього, періодично, згідно плану роботи суду, плану роботи керівника апарату  та плану роботи заступника керівник апарату, проводились перевірки щодо організаційної роботи апарату суду

1.              Перевірка вчасності  направлення справ для перегляду судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, звернення до виконання судових рішень.

2.              Перевірка дотримання вимог Інструкції щодо формування картки на особу стосовно якої судом розглянуто кримінальне провадження та Інструкції щодо заповнення форми картки з обліку сум шкоди, завданої злочином.

3.              Перевірка своєчасності , повноти і достовірності заповнення працівниками суду документів первинного обліку . Ведення реєстраційних і контрольних журналів , правильність індексації вхідної та вихідної кореспонденції, оформлення та ведення номенклатури справ

4.              Перевірка ведення архівної роботи в суді , дотримання строків зберігання справ і матеріалів переданих до архіву , знищення документації суду

5.              Перевірку оформлення справ після розгляду , дотримання строків передачі їх до канцелярії суду , зберігання судових справ та електронних носіїв на яких фіксується судовий процес технічним засобами , ведення журналів обліку судових справ і матеріалів суддею

6.              Перевірка заповнення статистичних карток по цивільним , адміністративним, кримінальним провадженням та матеріалам , та справам про адміністративні правопорушення, своєчасності та правильності внесення відомостей до КП « Д-3», своєчасність направлення судових рішень до ЄДРСР

7 . Перевірка ведення обліково-статистичної роботи щодо якості заповнення всіх видів обліково-статистичних карток  у КП « Д-3»

        В цілому, усі заходи, заплановані у звітному періоді, як правило, виконані  у встановлені строки.

 

2.      Аналіз даних судової статистики та систематизації судової практики

 

         Протягом звітного періоду працівниками апарату суду проводилася робота щодо аналізу даних судової статистики та систематизації судової практики. Крім цього, працівники апарату залучалися і до роботи щодо узагальнення судової практики.

 

      Працівниками апарату суду було проаналізовано обліково-статистичну роботу Богодухівського районного суду за 2018 рік, аналізи подано до  територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.

 

       Щокварталу складались статистичні звіти за формами: 1-мзс  «Звіт місцевих загальних судів про розгляд судових справ», №1-Л  «Про стан розгляду справ про злочини, передбачені ст.ст. 209, 209-1, 306 Кримінального кодексу України», №10 «Про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» тощо.

 

              За перше півріччя  2019 року було складено ряд звітів , а саме: звіти форми 1-мзс, форми 1-Л, форми 10.

 

         Щомісячно виконувалася робота щодо надання інформації до Харківського апеляційного суду про застосування окремих норм Кримінального процесуального кодексу України при розгляді кримінальних проваджень (за кількістю осіб). Кожного місяця надавалися відомості до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області про проведення відеоконференцзв´язку під час досудового розслідування та судового провадження Богодухівським районним судом та кількість надісланих Богодухівським районним судом Харківської бласті текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень   учасникам судового процессу (кримінального провадження). Також, щомісяця до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області направлялись відомості щодо кількості справ про притягнення до адміністративної відповідальності за скоєння корупційних правопорушень.

          Постійно ведеться  контроль за правильністю та своєчасністю введення даних до автоматизованої системи документообігу Богодухівського районного суду Харківської області, вчасності направлення судових рішень до ЄДРСР та виставлення ДНЗС.

 

3.      Проведення семінарських занять

 

         Проведення семінарських занять є складовою системи підвищення кваліфікації державних службовців. Метою семінарських занять є оновлення та розвиток умінь і знань, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності, вивчення позитивного досвіду.

 

        У 1 півріччі 2019 року двоє суддів приймали участь у семінарах, що були організовані Національною школою суддів України, та голова суду пройшов курси щодо підвищення кваліфікації також організовані Національною школою суддів України.

 

       Один працівник апарату суду , заступник керівник апарату, пройшла періодичне навчання щодо підвищення кваліфікації, що проходили в Харківському регіональному відділенні Національної школи суддів України.

 

       Заступником керівника апарату суду  для працівників апарату було підготовлено та проведено ряд семінарських занять з наступних тем:

-      Вивчення Положення про автоматизовану систему документообігу суду , затвердженого Рішенням Ради суддів України 26.11.2010 № 30

-  Вивчення « Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ» , що затверджена наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року № 173 « Про затвердження Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ»;

- Вивчення Закону України « Про запобігання корупції». Порядок заповнення декларації про майно, доходи , витрати і зобов»язання фінансового характеру.

- Вивчення  Закону України « Про судоустрій і статус суддів» .

- Вивчення Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, Рішення Європейського суду з прав людини.

- Вивчення Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях , затверджених наказом Міністерства юстиції України « Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях» від 18.06.2015 № 1000/5

- Вивчення « Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження», що затверджена наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013 № 169 «Про затвердження форми картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, та Інструкції щодо її формування».

- Вивчення « Інструкції щодо заповнення форми картки з обліку сум шкоди, завданої злочином» затвердженої наказом ДСА України від 17.02.2005  № 21 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.03.2005 № 283/10563.

 

         Крім того , у 1 півріччі 2019 року було проведено 1 збори суддів , 1 загальні збори працівників апарату суду та суддів, 9 оперативних нарад з працівниками апарату суду, 3 оперативні наради судді та 11 семінарських занять .

 

4. Кадрове забезпечення

 

         Штатним розписом Богодухівського районного суду Харківської області,  затвердженого начальником територіального управління Державної судової адміністрацією України у Харківській області ,  визначено структуру та чисельність працівників апарату суду. Так, штатна чисельність працівників апарату суду на 2019 рік складає 26 осіб, з них : 5 – суддів , 21 – працівник апарату суду ( 11 державних службовців, 5 працівників патронатної служби, 1 – працівник, що виконує функції з обслуговування,  2 – робітники).

 

       Фактична чисельність працівників суду станом на 01.01.2019 становила 18 осіб, 5 працівників апарату суду перебували у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку, а на 30.06.2019 – 20  осіб,  5 працівників апарату суду перебували у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку.

 

        Станом на 01.01.2019 року в суді було вакантні 2 посади судді, 6 вакантних посад працівників апарату суду ( керівник апарату, помічник судді: 1 – постійна, 1 тимчасова на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку, секретар судового засідання – 2 тимчасово,  на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку, 1- кур»єр), станом на 30.06.2019 року в суді вакантні 2 посади судді, 4 вакантних посад працівників апарату суду ( помічник судді: 1 – постійна, 1 тимчасова на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку, секретар судового засідання – 2 тимчасово,  на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку).

 

          Наказом начальника ТУ ДСА України у Харківській області від 16.05.2018 № 01-08/53 на посаду керівника апарату було призначено Черепаху С.В.

 

           Наказом в.о. керівника апарату суду № 02-05-40 від 26.04.2019 на тимчасово вакантну посаду кур»єра було призначено Бондар Ю.К.

 

            Заступником керівника апарату суду забезпечено ведення особових справ суддів та працівників апарату суду у відповідності із Порядком ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №731 від 25 травня 1998 року.

 

               У 1 півріччі 2019 року видано 65 наказів з особового складу ( про зарахування, переведення , відрахування суддів зі штату суду; прийняття на роботу , переведення, звільнення, атестація, підвищення кваліфікації, стажування , щорічна оцінка держслужбовців, присвоєння рангів , зміна біографічних даних, заохочення ( нагородження, преміювання), оплата праці, нарахування надбавок, матеріальної допомоги, про надання відпусток щодо догляду за дитиною, відпусток за власний рахунок ), 35 наказів про надання щорічних оплачуваних відпусток та відпусток у зв»язку з навчанням, 11 наказів про відрядження.

 

              Постійно ведеться контроль та робота за вчасним присвоєнням рангів державним службовцям та встановлення надбавки за вислугу років, про що видано відповідні накази:

-          наказом №02-05-25 від 11.04.2019 було встановлено надбаку за вислугу років судовому розподянику Животченко О.В.

-          наказом №02-05-31 від 15.04.2019 присвоєно черговий восьмий ранг державного службовця секретарю суду Адамській Н.П.

-          наказом №02-05-50 від 03.06.2019 присвоєно  черговий сьомий ранг державного службовця головному спеціалісту Лісніченко К.В.

-          наказом №02-05-55 від 10.06.2019 було встановлено надбаку за вислугу років помічнику судді Вохмінцевій А.В.

-          наказом №02-05-56 від 11.06.2019 було встановлено надбаку за вислугу років головному спеціалісту Лісніченко К.В.

 

               Протягом березня 2019 року заступником керівника апарату суду проведено організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями апарату суду та суддями електронних декларацій за 2018 рік. Всі декларації було подано вчасно.

 

               Протягом 1 півріччя  2019 року здійснювалась робота, пов´язана із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок, особових справ, особових карток працівників суду, забезпечувалося належне ведення системи автоматичного контролю та управління доступом  системи обліку «Кадри - WEB».

 

               Щомісячно подавалась інформація про вакантні посади , штатну та фактичну кількість суддів і працівників апарату суду до територіального управління Державної судової адміністрації у Харківській області.

 

                Також , у 1 півріччі 2019 року було подано наступні звіти : Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, щоквартально до Нацдержслужби направлявся  звіт про кількісний склад державних службовців «КСДС», також направлено звіт « Про чисельність працюючих та військовозобов»язаних, які заброньовано згідно з переліком посад  і професій».

5. Статистичні дані

         Організацію роботи щодо прийняття, опрацювання та реєстрації матеріалів справ (проваджень) та кореспонденції, що надходить до Богодухівського районного суду Харківської області , передача їх за належністю, а також організацію роботи щодо прийняття, опрацювання, реєстрація та відправлення за належністю матеріалів справ (проваджень),  або кореспонденції суду ( в тому числі і поштової), що підлягає відправленню, покладено на  канцелярію суду.

 

            Для проведення даного огляду  статистичної роботи суду використовувались дані статистичних звітів суду.

 

            Протягом звітного періоду зі сторони голови суду та працівників апарату суду питанню ведення обліково-статистичної роботи приділяється належна увага, вживаються заходи щодо забезпечення достовірності заповнення та своєчасності подання форм звітності щодо стану здійснення правосуддя.

 

Обліково – статистична робота та діловодство в суді ведеться автоматизовано в комп’ютерній програмі « Д-3» .

 

Працівники апарату суду, відповідальні особи за ведення обліково-статистичної роботи,  а також заступник керівника  апарату суду, головний спеціаліст постійно підвищують свій рівень з питань, що стосуються здачі статистичних звітів, оновлень у роботі автоматизованої системи документообігу.

 

        Згідно наказу ДСА України №325 від 23.06.2018 « Про затвердження річних форм звітів, щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами»  за 2018 рік Богодухівський районним судом Харківської області було вперше складено звіти наступних форм: 1-а – звіт судів першої інстанції  про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства, 1-к звіт судів першої інстанції  про розгляд матеріалів кримінального провадження, 1-п звіт судів першої інстанції  про розгляд справ про адміністративні правопорушення, 1-ц - звіт судів першої інстанції  про розгляд справ у порядку цивільного судочинства, за оновленими формами складено звіти форм: 1-мзс – звіт місцевих загальних судів про розгляд судових справ, 6 – звіт про осіб притягнутих до кримінальної відповідальності та види кримінального покарання, 7 – звіт про склад засуджених, 8 – звіт про неповнолітніх засуджених, 10 – звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах.

 

            Для складення правильного уявлення про стан та динаміку справ, що надходять до суду слід заздалегідь зазначити , що в Богодухівському районі Харківської області проживає 38 266 осіб, з них: міські жителі – 18 519, жителі селища - 3 318, сільські жителі – 19 616.

 

Проаналізувавши вищевказані звіти можна зробити наступні висновки.

 

           Впродовж першого півріччя 2019 року в провадженні  Богодухівського районного суду Харківської області перебувало 1 468 справи і матеріалів за різними видами судочинства та категорій справ, з них у звітному році надійшло 1 181. Порівнюючи з першим півріччям 2018 року, в якому протягом досліджуваного періоду в провадженні суду перебувало на розгляді 1 312  справ і матеріалів за різними видами судочинства та категорій справ, з них у звітному році надійшло 1 074, можна говорити про те, що кількість справ у звітному році збільшилась на 11 відсотків.

 

            По видам судочинства у першому півріччі 2019  році в порівнянні з першим півріччям 2018 року  на розгляді перебувало справ та матеріалів:

           Кримінальне судочинство – 700 ( 440 );

           Адміністративне судочинство – 13 ( 22 );

           Цивільне судочинство – 508 ( 517 );

           Адміністративні правопорушення – 247 ( 333 ).

 

 

Отже, можемо зробити висновок, що порівнюючи перше півріччя 2019  та перше півріччя 2018 років, значно збільшилась кількість справ кримінального провадження та матеріалів, таку ситуацію ми можемо пояснити тим, що у грудні 2017 року до Кримінального процесуального кодексу України було внесено зміни стосовно того, що клопотання про проведення експертиз розглядаються слідчим  суддею, це і стало причиною збільшення кількості справ вищевказаної категорії.

 

Адміністративних матеріалів у першому півріччі 2019 року  на  26 відсотків надійшло менше ніж у першому півріччі 2018 року.

 

Оцінюючі показники по іншим видам судочинства, можемо говорити про те, що кількість справ, яка перебувала на розгляді у першому півріччі 2019 року  в порівнянні з  першим півріччям 2018  року майже не змінилась.

 

Кількість справ, що перебували на розгляді у І півріччі 2019 року окремо по суддям

 

Так, у 1 півріччі 2019 році канцелярією суду прийнято та опрацьовано:

 

Усього

 

 

01

02

03

04

05

06

 

Цивільних справ та матеріалів

330

45

67

49

55

77

37

 

Адмінстративних справ

10

4

1

0

2

0

3

 

Кримінальних справ (проваджень) та матеріалів

609

106

83

110

100

118

92

 

Матеріали про адміністративне правопорушення

250

42

25

37

54

40

52

 

Кількість справ направлених для перегляду судових рішень

38

8

6

6

7

7

4

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість розглянутих справ у першому півріччі 2019 року, порівнюючи з першим півріччям 2018 року по видам судочинства, можна зобразити наступним чином.

 

Отже, проаналізувавши вище зображену діаграму, можна говорити про те, що у першому півріччі 2019 року у порівнянні з 2018 роком збільшилась кількість розглянутих кримінальних проваджень та матеріалів , кількість розглянутих адміністративних справ та цивільних справи не змінилась, проте зменшилась кількість розглянутих справ про адміністративні правопорушення.

 

            Кількість справ, що розглянуто у І півріччі 2019 року окремо по суддям

 

 

Залишок справ та матеріалів:

         Розглянувши вищевказані дані можна говорити про те, що залишок нерозглянутих справ і матеріалів на наступний період у І півріччі 2019 року майже не змінився у порівнянні з І півріччя 2018 року.

     Кількість справ, що залишились нерозглянутими

на кінець звітного періоду  окремо по суддям

Оперативність розгляду справ

( дані статистичного звіту форми 1-мзс)

 

Кримінальне судочинство: зупинено провадженням – 10 справ у зв»язку з розшуком; 76 матеріал у якому провадження не зупинено. Залишились не розглянутими в строк понад 6 місяців до 1 року – 15 справ, понад 1 рік до 2 років – 13 справ, понад 2 роки – 6 справ.

 

 

Причини відкладення розгляду:

Нездійснення доставки до суду обвинуваченого, який тримається під вартою – 17;

Неприбуття обвинуваченого – 94;

Хвороба обвинуваченого -1 ;

Неприбуття прокурора –1;

Неприбуття захисника – 33;

Неприбуття свідків,потерпілих – 29;

Неприбуття інших учасників кримінального провадження –2;

Інші підстави – 194.

Вжиті судом заходи для своєчасного розгляду матеріалів:

Застосовано судом привід обвинуваченого –55, з них 16 – не виконано;

Застосовано судом привід свідка – 17, з них 6 – не виконано;

Накладено грошове стягнення на 2 осіб.

 

Цивільне судочинство: справи , у яких відкладено розгляд та не закінчено провадження на кінець звітного періоду – 40 справ.

Причини відкладення розгляду:

У зв’язку з неявкою одного з учасників – 14;

Перебуває на розгляді в суді понад 6 місяців до 1 року – 7 справ, понад 1 рік до 2 років – 1 справа.

 

Розгляд судових справ і матеріалів

( дані статистичного звіту форми 1-мзс)

 

Кримінальне судочинство:

-          розглянуто кримінальних проваджень – 73;

-          з постановленням вироку -62, з них із затвердженням угоди – 2;

-          закрито кримінальних проваджень – 11;

-          взято під варту осіб -2;

-          судове провадження, що здійснювалось у режимі відео конференції – 3;

-          розглянуто із фіксуванням судового процесу технічними засобам – 228;

-          справи, що надійшли з інших судів та після скасування судового рішення – 4;

-          кримінальні провадження направлені з поданням для визначення підсудності – 7.

Адміністративне судочинство:

-          розглянуто справ під час підготовчого провадження – 1;

-          у порядку письмового провадження – 1;

-          суб’єкти звернення: фізичні особи – 13;

-          справи розглянуті із фіксуванням судового процесу технічними засобами – 3.

Цивільне судочинство:

-          розглянуто з ухваленням заочного рішення – 86;

-          суб’єкти звернення: фізичні особи – 324, юридичні особи  - 184, в тому числі державні органи – 8;

-          пред’явлено до стягнення – 6 092 641 грн., присудженого до стягнення – 2 363 229 грн. ;

-          справи окремого провадження, розглянуті за участю присяжного – 5;

-          справи судове провадження в яких здійснювалось у режимі відео конференції – 1;

-          справи , розглянуті із фіксуванням судового процесу технічними засобами – 22;

-          кількість судових рішень, щодо розгляду питань про: виправлення описки і очевидних арифметичних помилок у судовому рішенні; роз’яснення судового рішення; ухвалення додаткового судового рішення – 3;

 

Загальна тривалість розгляду справ.

 

Кримінальне судочинство:

до 3 місяців – 549;

понад 3 місяці до 1 року включно –43 ;

понад 1 рік до 2 років включно – 8;

понад 2 роки до 3 років включно – 1;

понад 3 роки - 1.

 

Адміністративне  судочинство:

до 3 місяців – 7;

понад 3 місяці до 1 року включно – 2 ;

 

Цивільне судочинство:

до 3 місяців – 208;

понад 3 місяці до 1 року включно – 129 ;

понад 1 рік до 2 років включно – 5.

 

Про адміністративні правопорушення :

до 3 місяців – 221;

понад 3 місяці до 1 року включно – 2 ;

 

Звернення судових рішень до виконання

 

Видано судом на виконання документів: всього 433 на суму 3 989 085 грн.

З них: виконавчих листів – 218 на суму 2 013 787 грн

            ухвал, постанов, рішень – 139 на суму 138 680 грн.

Про стягнення судового збору в дохід держави – 122 на суму 56 739 грн.

 

 

Результативні показники розгляду справ

( дані статистичного звіту форми 1-мзс)

 

Відсоток  справ та матеріалів , загальний термін проходження яких триває понад 1 рік – 8,22 %

Відсоток розгляду справ – 99,58 %

Середня кількість розглянутих справ на одного суддю – 392

Середня кількість справ та матеріалів , що перебували на розгляді в звітний період в розрахунку на одного суддю – 489

Середня тривалість розгляду справи – 44 ( кримінального судочинства – 28, адміністративного судочинства – 68, цивільного судочинства – 88, про адміністративні правопорушення – 17).

           Працівниками канцелярії у 1 півріччі 2019 році постійно вносилися до автоматизованої системи документообігу суду відомості щодо дати набрання законної сили, та підписувались електронним ключем, чи направлення справи для перегляду судового рішення до Харківського апеляційного суду, Другого апеляційного адміністративного суду, Верховного Суду.

            У 1 півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року канцелярією суду прийнято, опрацьовано та відправлено:

             

Кількість направлених sms- повідомлень учасникам судового розгляду

у І півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року.

 

             З даної діаграми можемо зробити висновок, що у І півріччі 2019 року кількість направлених  sms- повідомлень учасникам судового розгляду збільшилась у порівнянні з І півріччям 2018 на 16 відсотків.

            Реєстрація цивільних справ, адміністративних справ, кримінальних проваджень  та клопотань слідчого, прокурора та інших осіб,  матеріалів про адміністративні правопорушення в автоматизованій системі документообігу Богодухівського районного суду Харківської області  здійснюється канцелярією суду.

7.            Робота зі зверненням громадян

           З метою реалізації громадянами свого конституційного права  на  звернення Богодухівський районний суд Харківської області  забезпечує їх повний, кваліфікований, неупереджений, об´єктивний і своєчасний розгляд.

           Підводячи підсумки роботи Богодухівського районного суду Харківської області у частині стану організації роботи зі зверненням громадян за перше  півріччя  2019 року в порівнянні з першим півріччям 2018 року необхідно зазначити наступне:

у першому півріччі 2018 році надійшло 2 ( два ) звернення, а у першому півріччі 2019 року надійшло 5 ( п’ять) звернень.

 

Звернення, що надійшли  у першому півріччі 2018 року одне відноситься до категорії заяви інше до категорії скарги. Одне зі звернень надійшло від особи з проханням надати роз’яснення причин не призначення його присяжним. Інше звернення, що відноситься до категорії скарг, надійшло від  учасника судового розгляду, це скарга на неправомірні дії працівників канцелярії. Дані звернення було розглянуто у встановлені законодавством строки.  По першому зверненню особі було надано відповідь із зазначенням, що його призначено присяжним Богодухівського районного суду Харківської області. На підставі іншої скарги, за розпорядженням керівника апарату, було проведено перевірку доводів викладених у скарзі, за результатами перевірки скаргу було визнано необґрунтованою.

 

З п’яти звернень, які надійшли у першому півріччі 2019 року, чотири відносяться до категорії заяв, та одне до категорії пропозиції.

 

У зверненні, що віднесено до категорії пропозиції, пропонувалося обговорити на оперативній нараді (зборах суддів) та врахувати в роботі узагальнення судової практики у сфері захисту прав споживачів на залізничному транспорті. У встановлені строки було надано відповідь про обговорення на оперативній нараді вищевказаного узагальнення.

 

У зверненнях, що віднесені до категорії заяв, ставилися питання про:

 вжиття заходів усунення порушень Конституції України та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод – надано роз’яснення, що суд здійснює свої повноваження у відповідності до положень Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та інших нормативно – правових актів;

 надання допомоги у виселенні з квартири – роз’яснено право на звернення до суду за захистом своїх прав в цивільно - правовому порядку;

кількість заяв, що надійшли через підсистему « Електронний суд», наскільки тяжко працювати з такими документами, чи підтримує голова суду дане нововведення – надано відповідь на перше питання, на 2-3 питання роз’яснено, що вони не підлягають розгляду відповідно до ЗУ « Про звернення громадян»;

надання копій документів на суддю та надання належним чином завірених копій документів щодо утворення та функціонування Богодухівського районного суду  -  надано роз’яснення, що дані питання  не підлягають розгляду в порядку передбаченому ЗУ « Про звернення громадян».

 

Всі звернення було розглянуто у встановлені законодавством строки та відповіді направлено заявникам. 

 

Тобто слід зазначити, кількість пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг громадян,  які надійшли у першому півріччі 2019 року, та були зареєстровані, як звернення громадян, збільшилась  в порівнянні з першим півріччям 2018 року.

 

Крім того, у  першому півріччі 2018 році було розглянуто 7 ( сім ) інформаційних запитів юридичних осіб і громадян, а у першому півріччі 2019 році таких запитів  було 10  ( десять).

 

Отже, кількість інформаційних запитів, що розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації», які надійшли у першому півріччі 2019 році збільшилась   в порівнянні з першим півріччям 2018 року.

 

Усі інформаційні запити, що надходили до суду розглядались у відповідності до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та у строки встановлені цим Законом.

 

             Відповідно до планів роботи суду та вимог Харківського еляційного суду , судом у 1 півріччі  2019 року було проведено ряд узагальнень судової практики в суді та аналізів практики розгляду справ, а саме:

-                   узагальнення судової практики  дотримання  Богодухівським районним судом Харківської області розумних строків розгляду кримінальних проваджень та кримінальних проваджень стосовно осіб, які тримаються під вартою, судове провадження  щодо яких триває понад 6 місяців, понад 1 рік, понад 2 роки та понад 3 роки за 2018 рік у порівнянні з 2017 роком;

 

-                     аналіз судової практики  розгляду Богодухівським районним судом Харківської області кримінальних проваджень про злочини , вчинені неповнолітніми

у 2017-2018 роках;

-           аналіз дотримання Богодухівським районним судом Харківської області

розумних строків розгляду цивільних справ у 2018 році;

-                     узагальнення судової практики Богодухівським районним судом Харківської області в застосуванні законодавства у сфері захисту прав дитини під час вирішення питання позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів, щодо обов’язку відкриття персональних рахунків дітей та зазначення цих рахунків у судовому рішенні за період 2017 – І квартал 2019 року;

-                     аналітична довідка Богодухівського районного суду Харківської області 

про результати  застосування у цивільних справах рішень Європейського суду з прав людини у 2018 році;

-          аналіз судової практики  Богодухівського районного суду Харківської області

щодо розгляду справ про адміністративнів правопорушення у відношенні неповнолітніх за 2018 рік.

 

          У 1 півріччі 2019 року до архіву суду було передано ряд справ та матеріалів , а саме: з особового складу ( постійного , тривалого та тимчасового зберігання) за 2017  рік, справи постійного та тимчасового зберігання по роботі зі зверненням громадян за 2017-2018 роки, справи постійного та тимчасового зберігання з керівництва та контролю, справи постійного та тимчасового зберігання з судової статистики, справи тимчасового зберігання щодо адміністративно – господарського обслуговування, адміністративні справи тимчасового зберігання, справи тимчасового та постійного зберігання документів обліку адміністративних справ, справи про адміністративні правопорушення, справи тимчасового та постійного зберігання документів обліку адміністративних справ, кримінальні справи  тривалого та тимчасового зберігання за 2017 - 2018 роки, цивільні справи  постійного , тривалого та тимчасового зберігання за 2018 рік, документи обліку цивільних справ за 2018 рік тимчасового та постійного зберігання , документи з організації роботи архіву суду за 2018 рік.

            На даний час ведеться робота по вилученню оригіналів судових рішень по справам за 2011 рік строк зберігання, яких закінчився.

           Постійно здійснювалась робота з організації користування архівними документами у встановленому законом  порядку. Видавались копії судових рішень зі справ, що знаходяться в архіві суду, всього за вказаний період було видано 129 копій документів, згідно даних журналу видачі копій документів з архівних судових справ

          Згідно даних  журналу видачі архівних справ для ознайомлення, за вказаний період було видано 62 справи .

             Протягом звітного періоду головним спеціалістом Богодухівського районного суду  здійснювалось наповнення інформацією  веб-сторінки суду на веб-порталі "Судова влада України". На даний час  на веб-сайті суду міститься уся необхідна та корисна інформація про діяльність суду.

           За необхідністю протягом року надавалася допомога суддям та працівникам апарату суду у використанні комп´ютерної техніки, надавалися консультації щодо роботи із системою електронного документообігу «Діловодство» (в межах повноважень). Проводилися комплексні заходи щодо оновлення програми  «Д-3» в порядку виходу доповнень та нових версій.

                          8. Матеріально-технічне та господарське забезпечення

                Для створення належних умов перебування громадян у приміщенні суду та належних умови роботи суддів і працівників апарату суду працівниками апарату суду забезпечувалися протягом 1 півріччя 2019 року наступні заходи.

            Так, на початку звітного періоду було  проведено роботу разом з територіальним управління Державної судової адміністрації у Харківській області щодо пролонгації договорів 2019 рік для забезпечення належного енерго-, водо-, газопостачання будівлі Богодухівського районного суду .

             У 1 півріччі 2019 року  було проведено списання з балансу суду дисків в кількості 816 шт. на загальну суму 2 807,38 грн., списання господарських товарів на суму 1 415,92 грн.,  лампи КЛЛ 20ВТ цоколь Е274100 в кількості 33 шт.  та  лампи ЛД-20 в кількості 164 шт., авторезини зимової в кількості 4 шт., резини автомобільної в кількості 2 шт., пропору України в кількості 1 шт., книг з бібліотечного фонду, аптечки автомобільної та аптечки.  

           У 1 півріччі 2019 року  судом отримано апартуру для запису та відтворення аудіо та відеоматеріалу, бутиль полікарбонатний, помпу механічну, засіб криптографічного захисту інформації « Ключ електронний « Алмаз-1К» - 5 шт., папір для друку в кількості 290 шт., БФП – 2 шт., конверти С4 -2 500 шт., конверти С5 -2 600 шт., конверти С6 – 6 200 шт., марки на суму 134 850 грн.

            Крім того суд звернувсь до ТУ ДСА України у Харківській області, з листом в якому вказав, на необхідність заміни металевих грат у залі судових засідань №3 на загородження для тримання засуджених.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

7. Висновки та пропозиції

            Підсумовуючи даний аналіз стану організації роботи  апарату Богодухівського районного суду Харківської області у 1 півріччі 2018 року, необхідно відзначити, що організація роботи забезпечується на належному рівні.

          Усі заходи, заплановані у звітному періоді, виконані у встановлені строки.

          У 2 півріччі 2019 року планується продовжити роботу відповідно до плану роботи суду на 2 півріччя 2019 рік. 

             Водночас необхідним є постійне вдосконалення, пошук нових форм роботи по організації роботи апарату суду, підвищення кваліфікації працівників апарату з метою покращення рівня організації діяльності суду. Серед головних  напрямків організації роботи апарату Богодухівського районного суду Харківської області у 2 півріччі 2019 року слід назвати:

-       приведення у відповідність до вимог чинного законодавства всіх внутрішніх організаційно-розпорядчих документів суду;

-           приведення у відповідність до вимог чинного законодавства (насамперед, до норм Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17 грудня 2013 року №173 далі Інструкції з діловодства) автоматизованої системи діловодства суду;

-       проведення семінарських занять  серед працівників апарату суду щодо вивчення та застосування на практиці норм Інструкції з діловодства;

-       забезпечення виконання працівниками апарату суду Правил поведінки працівника суду, затверджених рішенням Ради суддів України від 06 лютого 2009 року №33, та Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління Державної служби України від 04 серпня 2010 року №214 ;

-       підвищення кваліфікації працівників апарату суду з урахуванням потреби певної категорії державних службовців до змісту навчальної програми;

-        повторно звернутись до ТУ ДСА України у Харківській області з листом щодо проведення ремонту в залі № 2,  архіві суду та камерах тримання осіб, що перебувають під вартою. 

 

В.о. голови

Богодухівського районного суду

   
 

АНАЛІЗ РОБОТИ

Богодухівського районного суду Харківської області у І півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року

 

             Для проведення аналізу використовувались статистичні матеріали , матеріли протоколів оперативних нарад з працівниками апарату суду та суддями,   матеріали з кадрового забезпечення Богодухівського районного суду Харківської області .

 

          Метою даного аналізу є дослідження загального організаційного забезпечення роботи суду, виконання планів роботи суду працівниками апарату суду ; організаційного забезпечення судового процесу; кадрового забезпечення; з'ясування стану ведення судової статистики та аналітичної роботи; впровадження програмно-технологічних засобів обробки інформації; встановлення загальних рис та тенденцій роботи, виявлення недоліків та внесення пропозицій по їх усуненню; вироблення пропозицій щодо необхідності здійснення заходів на наступний плановий період. 

 

1.      Загальні заходи

 

         Організація роботи Богодухівського районного суду Харківської області у першому півріччі 2019 року здійснювалась згідно плану роботи суду на 1 півріччя 2019 року,  затвердженого головою суду  13 грудня  2018 року.

 

        Після закінчення 1 півріччя суд проводить аналіз виконання запланованих заходів,  який обговорюється на зборах працівників суду та суддів.

 

        Так, серед заходів загального характеру проведених у 1 півріччі 2019 року слід відзначити підведення підсумків роботи апарату суду за 2018 рік, що відбулося на загальних зборах суддів та працівників апарату суду 01 березня 2019 року.

 

       Характеризуючи роботу апарату суду щодо забезпечення загальних заходів,  необхідно відзначити, що було сформовано номенклатурні справи за 2018 рік та всі номенклатурні справи передано на зберігання до архіву суду.

 

        Крім цього, періодично, згідно плану роботи суду, плану роботи керівника апарату  та плану роботи заступника керівник апарату, проводились перевірки щодо організаційної роботи апарату суду

1.              Перевірка вчасності  направлення справ для перегляду судових рішень в апеляційному та касаційному порядку, звернення до виконання судових рішень.

2.              Перевірка дотримання вимог Інструкції щодо формування картки на особу стосовно якої судом розглянуто кримінальне провадження та Інструкції щодо заповнення форми картки з обліку сум шкоди, завданої злочином.

3.              Перевірка своєчасності , повноти і достовірності заповнення працівниками суду документів первинного обліку . Ведення реєстраційних і контрольних журналів , правильність індексації вхідної та вихідної кореспонденції, оформлення та ведення номенклатури справ

4.              Перевірка ведення архівної роботи в суді , дотримання строків зберігання справ і матеріалів переданих до архіву , знищення документації суду

5.              Перевірку оформлення справ після розгляду , дотримання строків передачі їх до канцелярії суду , зберігання судових справ та електронних носіїв на яких фіксується судовий процес технічним засобами , ведення журналів обліку судових справ і матеріалів суддею

6.              Перевірка заповнення статистичних карток по цивільним , адміністративним, кримінальним провадженням та матеріалам , та справам про адміністративні правопорушення, своєчасності та правильності внесення відомостей до КП « Д-3», своєчасність направлення судових рішень до ЄДРСР

7 . Перевірка ведення обліково-статистичної роботи щодо якості заповнення всіх видів обліково-статистичних карток  у КП « Д-3»

        В цілому, усі заходи, заплановані у звітному періоді, як правило, виконані  у встановлені строки.

 

2.      Аналіз даних судової статистики та систематизації судової практики

 

         Протягом звітного періоду працівниками апарату суду проводилася робота щодо аналізу даних судової статистики та систематизації судової практики. Крім цього, працівники апарату залучалися і до роботи щодо узагальнення судової практики.

 

      Працівниками апарату суду було проаналізовано обліково-статистичну роботу Богодухівського районного суду за 2018 рік, аналізи подано до  територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.

 

       Щокварталу складались статистичні звіти за формами: 1-мзс  «Звіт місцевих загальних судів про розгляд судових справ», №1-Л  «Про стан розгляду справ про злочини, передбачені ст.ст. 209, 209-1, 306 Кримінального кодексу України», №10 «Про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах» тощо.

 

              За перше півріччя  2019 року було складено ряд звітів , а саме: звіти форми 1-мзс, форми 1-Л, форми 10.

 

         Щомісячно виконувалася робота щодо надання інформації до Харківського апеляційного суду про застосування окремих норм Кримінального процесуального кодексу України при розгляді кримінальних проваджень (за кількістю осіб). Кожного місяця надавалися відомості до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області про проведення відеоконференцзв´язку під час досудового розслідування та судового провадження Богодухівським районним судом та кількість надісланих Богодухівським районним судом Харківської бласті текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень   учасникам судового процессу (кримінального провадження). Також, щомісяця до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області направлялись відомості щодо кількості справ про притягнення до адміністративної відповідальності за скоєння корупційних правопорушень.

          Постійно ведеться  контроль за правильністю та своєчасністю введення даних до автоматизованої системи документообігу Богодухівського районного суду Харківської області, вчасності направлення судових рішень до ЄДРСР та виставлення ДНЗС.

 

3.      Проведення семінарських занять

 

         Проведення семінарських занять є складовою системи підвищення кваліфікації державних службовців. Метою семінарських занять є оновлення та розвиток умінь і знань, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності, вивчення позитивного досвіду.

 

        У 1 півріччі 2019 року двоє суддів приймали участь у семінарах, що були організовані Національною школою суддів України, та голова суду пройшов курси щодо підвищення кваліфікації також організовані Національною школою суддів України.

 

       Один працівник апарату суду , заступник керівник апарату, пройшла періодичне навчання щодо підвищення кваліфікації, що проходили в Харківському регіональному відділенні Національної школи суддів України.

 

       Заступником керівника апарату суду  для працівників апарату було підготовлено та проведено ряд семінарських занять з наступних тем:

-      Вивчення Положення про автоматизовану систему документообігу суду , затвердженого Рішенням Ради суддів України 26.11.2010 № 30

-  Вивчення « Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ» , що затверджена наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року № 173 « Про затвердження Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ»;

- Вивчення Закону України « Про запобігання корупції». Порядок заповнення декларації про майно, доходи , витрати і зобов»язання фінансового характеру.

- Вивчення  Закону України « Про судоустрій і статус суддів» .

- Вивчення Європейської конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, Рішення Європейського суду з прав людини.

- Вивчення Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях , затверджених наказом Міністерства юстиції України « Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях» від 18.06.2015 № 1000/5

- Вивчення « Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження», що затверджена наказом Державної судової адміністрації України від 05.12.2013 № 169 «Про затвердження форми картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, та Інструкції щодо її формування».

- Вивчення « Інструкції щодо заповнення форми картки з обліку сум шкоди, завданої злочином» затвердженої наказом ДСА України від 17.02.2005  № 21 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.03.2005 № 283/10563.

 

         Крім того , у 1 півріччі 2019 року було проведено 1 збори суддів , 1 загальні збори працівників апарату суду та суддів, 9 оперативних нарад з працівниками апарату суду, 3 оперативні наради судді та 11 семінарських занять .

 

4. Кадрове забезпечення

 

         Штатним розписом Богодухівського районного суду Харківської області,  затвердженого начальником територіального управління Державної судової адміністрацією України у Харківській області ,  визначено структуру та чисельність працівників апарату суду. Так, штатна чисельність працівників апарату суду на 2019 рік складає 26 осіб, з них : 5 – суддів , 21 – працівник апарату суду ( 11 державних службовців, 5 працівників патронатної служби, 1 – працівник, що виконує функції з обслуговування,  2 – робітники).

 

       Фактична чисельність працівників суду станом на 01.01.2019 становила 18 осіб, 5 працівників апарату суду перебували у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку, а на 30.06.2019 – 20  осіб,  5 працівників апарату суду перебували у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку.

 

        Станом на 01.01.2019 року в суді було вакантні 2 посади судді, 6 вакантних посад працівників апарату суду ( керівник апарату, помічник судді: 1 – постійна, 1 тимчасова на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку, секретар судового засідання – 2 тимчасово,  на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку, 1- кур»єр), станом на 30.06.2019 року в суді вакантні 2 посади судді, 4 вакантних посад працівників апарату суду ( помічник судді: 1 – постійна, 1 тимчасова на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку, секретар судового засідання – 2 тимчасово,  на час перебування основного працівника у відпустці по догляду за дитиною до досягнення 3-річного віку).

 

          Наказом начальника ТУ ДСА України у Харківській області від 16.05.2018 № 01-08/53 на посаду керівника апарату було призначено Черепаху С.В.

 

           Наказом в.о. керівника апарату суду № 02-05-40 від 26.04.2019 на тимчасово вакантну посаду кур»єра було призначено Бондар Ю.К.

 

            Заступником керівника апарату суду забезпечено ведення особових справ суддів та працівників апарату суду у відповідності із Порядком ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №731 від 25 травня 1998 року.

 

               У 1 півріччі 2019 року видано 65 наказів з особового складу ( про зарахування, переведення , відрахування суддів зі штату суду; прийняття на роботу , переведення, звільнення, атестація, підвищення кваліфікації, стажування , щорічна оцінка держслужбовців, присвоєння рангів , зміна біографічних даних, заохочення ( нагородження, преміювання), оплата праці, нарахування надбавок, матеріальної допомоги, про надання відпусток щодо догляду за дитиною, відпусток за власний рахунок ), 35 наказів про надання щорічних оплачуваних відпусток та відпусток у зв»язку з навчанням, 11 наказів про відрядження.

 

              Постійно ведеться контроль та робота за вчасним присвоєнням рангів державним службовцям та встановлення надбавки за вислугу років, про що видано відповідні накази:

-          наказом №02-05-25 від 11.04.2019 було встановлено надбаку за вислугу років судовому розподянику Животченко О.В.

-          наказом №02-05-31 від 15.04.2019 присвоєно черговий восьмий ранг державного службовця секретарю суду Адамській Н.П.

-          наказом №02-05-50 від 03.06.2019 присвоєно  черговий сьомий ранг державного службовця головному спеціалісту Лісніченко К.В.

-          наказом №02-05-55 від 10.06.2019 було встановлено надбаку за вислугу років помічнику судді Вохмінцевій А.В.

-          наказом №02-05-56 від 11.06.2019 було встановлено надбаку за вислугу років головному спеціалісту Лісніченко К.В.

 

               Протягом березня 2019 року заступником керівника апарату суду проведено організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями апарату суду та суддями електронних декларацій за 2018 рік. Всі декларації було подано вчасно.

 

               Протягом 1 півріччя  2019 року здійснювалась робота, пов´язана із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок, особових справ, особових карток працівників суду, забезпечувалося належне ведення системи автоматичного контролю та управління доступом  системи обліку «Кадри - WEB».

 

               Щомісячно подавалась інформація про вакантні посади , штатну та фактичну кількість суддів і працівників апарату суду до територіального управління Державної судової адміністрації у Харківській області.

 

                Також , у 1 півріччі 2019 року було подано наступні звіти : Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, щоквартально до Нацдержслужби направлявся  звіт про кількісний склад державних службовців «КСДС», також направлено звіт « Про чисельність працюючих та військовозобов»язаних, які заброньовано згідно з переліком посад  і професій».

5. Статистичні дані

         Організацію роботи щодо прийняття, опрацювання та реєстрації матеріалів справ (проваджень) та кореспонденції, що надходить до Богодухівського районного суду Харківської області , передача їх за належністю, а також організацію роботи щодо прийняття, опрацювання, реєстрація та відправлення за належністю матеріалів справ (проваджень),  або кореспонденції суду ( в тому числі і поштової), що підлягає відправленню, покладено на  канцелярію суду.

 

            Для проведення даного огляду  статистичної роботи суду використовувались дані статистичних звітів суду.

 

            Протягом звітного періоду зі сторони голови суду та працівників апарату суду питанню ведення обліково-статистичної роботи приділяється належна увага, вживаються заходи щодо забезпечення достовірності заповнення та своєчасності подання форм звітності щодо стану здійснення правосуддя.

 

Обліково – статистична робота та діловодство в суді ведеться автоматизовано в комп’ютерній програмі « Д-3» .

 

Працівники апарату суду, відповідальні особи за ведення обліково-статистичної роботи,  а також заступник керівника  апарату суду, головний спеціаліст постійно підвищують свій рівень з питань, що стосуються здачі статистичних звітів, оновлень у роботі автоматизованої системи документообігу.

 

        Згідно наказу ДСА України №325 від 23.06.2018 « Про затвердження річних форм звітів, щодо здійснення правосуддя місцевими та апеляційними судами»  за 2018 рік Богодухівський районним судом Харківської області було вперше складено звіти наступних форм: 1-а – звіт судів першої інстанції  про розгляд справ у порядку адміністративного судочинства, 1-к звіт судів першої інстанції  про розгляд матеріалів кримінального провадження, 1-п звіт судів першої інстанції  про розгляд справ про адміністративні правопорушення, 1-ц - звіт судів першої інстанції  про розгляд справ у порядку цивільного судочинства, за оновленими формами складено звіти форм: 1-мзс – звіт місцевих загальних судів про розгляд судових справ, 6 – звіт про осіб притягнутих до кримінальної відповідальності та види кримінального покарання, 7 – звіт про склад засуджених, 8 – звіт про неповнолітніх засуджених, 10 – звіт про справляння, звільнення від сплати та повернення судового збору в місцевих та апеляційних судах.

 

            Для складення правильного уявлення про стан та динаміку справ, що надходять до суду слід заздалегідь зазначити , що в Богодухівському районі Харківської області проживає 38 266 осіб, з них: міські жителі – 18 519, жителі селища - 3 318, сільські жителі – 19 616.

 

Проаналізувавши вищевказані звіти можна зробити наступні висновки.

 

           Впродовж першого півріччя 2019 року в провадженні  Богодухівського районного суду Харківської області перебувало 1 468 справи і матеріалів за різними видами судочинства та категорій справ, з них у звітному році надійшло 1 181. Порівнюючи з першим півріччям 2018 року, в якому протягом досліджуваного періоду в провадженні суду перебувало на розгляді 1 312  справ і матеріалів за різними видами судочинства та категорій справ, з них у звітному році надійшло 1 074, можна говорити про те, що кількість справ у звітному році збільшилась на 11 відсотків.

 

            По видам судочинства у першому півріччі 2019  році в порівнянні з першим півріччям 2018 року  на розгляді перебувало справ та матеріалів:

           Кримінальне судочинство – 700 ( 440 );

           Адміністративне судочинство – 13 ( 22 );

           Цивільне судочинство – 508 ( 517 );

           Адміністративні правопорушення – 247 ( 333 ).

 

 

Отже, можемо зробити висновок, що порівнюючи перше півріччя 2019  та перше півріччя 2018 років, значно збільшилась кількість справ кримінального провадження та матеріалів, таку ситуацію ми можемо пояснити тим, що у грудні 2017 року до Кримінального процесуального кодексу України було внесено зміни стосовно того, що клопотання про проведення експертиз розглядаються слідчим  суддею, це і стало причиною збільшення кількості справ вищевказаної категорії.

 

Адміністративних матеріалів у першому півріччі 2019 року  на  26 відсотків надійшло менше ніж у першому півріччі 2018 року.

 

Оцінюючі показники по іншим видам судочинства, можемо говорити про те, що кількість справ, яка перебувала на розгляді у першому півріччі 2019 року  в порівнянні з  першим півріччям 2018  року майже не змінилась.

 

Кількість справ, що перебували на розгляді у І півріччі 2019 року окремо по суддям

 

Так, у 1 півріччі 2019 році канцелярією суду прийнято та опрацьовано:

 

Усього

 

 

01

02

03

04

05

06

 

Цивільних справ та матеріалів

330

45

67

49

55

77

37

 

Адмінстративних справ

10

4

1

0

2

0

3

 

Кримінальних справ (проваджень) та матеріалів

609

106

83

110

100

118

92

 

Матеріали про адміністративне правопорушення

250

42

25

37

54

40

52

 

Кількість справ направлених для перегляду судових рішень

38

8

6

6

7

7

4

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість розглянутих справ у першому півріччі 2019 року, порівнюючи з першим півріччям 2018 року по видам судочинства, можна зобразити наступним чином.

 

Отже, проаналізувавши вище зображену діаграму, можна говорити про те, що у першому півріччі 2019 року у порівнянні з 2018 роком збільшилась кількість розглянутих кримінальних проваджень та матеріалів , кількість розглянутих адміністративних справ та цивільних справи не змінилась, проте зменшилась кількість розглянутих справ про адміністративні правопорушення.

 

            Кількість справ, що розглянуто у І півріччі 2019 року окремо по суддям

 

 

Залишок справ та матеріалів:

         Розглянувши вищевказані дані можна говорити про те, що залишок нерозглянутих справ і матеріалів на наступний період у І півріччі 2019 року майже не змінився у порівнянні з І півріччя 2018 року.

     Кількість справ, що залишились нерозглянутими

на кінець звітного періоду  окремо по суддям

Оперативність розгляду справ

( дані статистичного звіту форми 1-мзс)

 

Кримінальне судочинство: зупинено провадженням – 10 справ у зв»язку з розшуком; 76 матеріал у якому провадження не зупинено. Залишились не розглянутими в строк понад 6 місяців до 1 року – 15 справ, понад 1 рік до 2 років – 13 справ, понад 2 роки – 6 справ.

 

 

Причини відкладення розгляду:

Нездійснення доставки до суду обвинуваченого, який тримається під вартою – 17;

Неприбуття обвинуваченого – 94;

Хвороба обвинуваченого -1 ;

Неприбуття прокурора –1;

Неприбуття захисника – 33;

Неприбуття свідків,потерпілих – 29;

Неприбуття інших учасників кримінального провадження –2;

Інші підстави – 194.

Вжиті судом заходи для своєчасного розгляду матеріалів:

Застосовано судом привід обвинуваченого –55, з них 16 – не виконано;

Застосовано судом привід свідка – 17, з них 6 – не виконано;

Накладено грошове стягнення на 2 осіб.

 

Цивільне судочинство: справи , у яких відкладено розгляд та не закінчено провадження на кінець звітного періоду – 40 справ.

Причини відкладення розгляду:

У зв’язку з неявкою одного з учасників – 14;

Перебуває на розгляді в суді понад 6 місяців до 1 року – 7 справ, понад 1 рік до 2 років – 1 справа.

 

Розгляд судових справ і матеріалів

( дані статистичного звіту форми 1-мзс)

 

Кримінальне судочинство:

-          розглянуто кримінальних проваджень – 73;

-          з постановленням вироку -62, з них із затвердженням угоди – 2;

-          закрито кримінальних проваджень – 11;

-          взято під варту осіб -2;

-          судове провадження, що здійснювалось у режимі відео конференції – 3;

-          розглянуто із фіксуванням судового процесу технічними засобам – 228;

-          справи, що надійшли з інших судів та після скасування судового рішення – 4;

-          кримінальні провадження направлені з поданням для визначення підсудності – 7.

Адміністративне судочинство:

-          розглянуто справ під час підготовчого провадження – 1;

-          у порядку письмового провадження – 1;

-          суб’єкти звернення: фізичні особи – 13;

-          справи розглянуті із фіксуванням судового процесу технічними засобами – 3.

Цивільне судочинство:

-          розглянуто з ухваленням заочного рішення – 86;

-          суб’єкти звернення: фізичні особи – 324, юридичні особи  - 184, в тому числі державні органи – 8;

-          пред’явлено до стягнення – 6 092 641 грн., присудженого до стягнення – 2 363 229 грн. ;

-          справи окремого провадження, розглянуті за участю присяжного – 5;

-          справи судове провадження в яких здійснювалось у режимі відео конференції – 1;

-          справи , розглянуті із фіксуванням судового процесу технічними засобами – 22;

-          кількість судових рішень, щодо розгляду питань про: виправлення описки і очевидних арифметичних помилок у судовому рішенні; роз’яснення судового рішення; ухвалення додаткового судового рішення – 3;

 

Загальна тривалість розгляду справ.

 

Кримінальне судочинство:

до 3 місяців – 549;

понад 3 місяці до 1 року включно –43 ;

понад 1 рік до 2 років включно – 8;

понад 2 роки до 3 років включно – 1;

понад 3 роки - 1.

 

Адміністративне  судочинство:

до 3 місяців – 7;

понад 3 місяці до 1 року включно – 2 ;

 

Цивільне судочинство:

до 3 місяців – 208;

понад 3 місяці до 1 року включно – 129 ;

понад 1 рік до 2 років включно – 5.

 

Про адміністративні правопорушення :

до 3 місяців – 221;

понад 3 місяці до 1 року включно – 2 ;

 

Звернення судових рішень до виконання

 

Видано судом на виконання документів: всього 433 на суму 3 989 085 грн.

З них: виконавчих листів – 218 на суму 2 013 787 грн

            ухвал, постанов, рішень – 139 на суму 138 680 грн.

Про стягнення судового збору в дохід держави – 122 на суму 56 739 грн.

 

 

Результативні показники розгляду справ

( дані статистичного звіту форми 1-мзс)

 

Відсоток  справ та матеріалів , загальний термін проходження яких триває понад 1 рік – 8,22 %

Відсоток розгляду справ – 99,58 %

Середня кількість розглянутих справ на одного суддю – 392

Середня кількість справ та матеріалів , що перебували на розгляді в звітний період в розрахунку на одного суддю – 489

Середня тривалість розгляду справи – 44 ( кримінального судочинства – 28, адміністративного судочинства – 68, цивільного судочинства – 88, про адміністративні правопорушення – 17).

           Працівниками канцелярії у 1 півріччі 2019 році постійно вносилися до автоматизованої системи документообігу суду відомості щодо дати набрання законної сили, та підписувались електронним ключем, чи направлення справи для перегляду судового рішення до Харківського апеляційного суду, Другого апеляційного адміністративного суду, Верховного Суду.

            У 1 півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року канцелярією суду прийнято, опрацьовано та відправлено:

             

Кількість направлених sms- повідомлень учасникам судового розгляду

у І півріччі 2019 року у порівнянні з І півріччям 2018 року.

 

             З даної діаграми можемо зробити висновок, що у І півріччі 2019 року кількість направлених  sms- повідомлень учасникам судового розгляду збільшилась у порівнянні з І півріччям 2018 на 16 відсотків.

            Реєстрація цивільних справ, адміністративних справ, кримінальних проваджень  та клопотань слідчого, прокурора та інших осіб,  матеріалів про адміністративні правопорушення в автоматизованій системі документообігу Богодухівського районного суду Харківської області  здійснюється канцелярією суду.

7.            Робота зі зверненням громадян

           З метою реалізації громадянами свого конституційного права  на  звернення Богодухівський районний суд Харківської області  забезпечує їх повний, кваліфікований, неупереджений, об´єктивний і своєчасний розгляд.

           Підводячи підсумки роботи Богодухівського районного суду Харківської області у частині стану організації роботи зі зверненням громадян за перше  півріччя  2019 року в порівнянні з першим півріччям 2018 року необхідно зазначити наступне:

у першому півріччі 2018 році надійшло 2 ( два ) звернення, а у першому півріччі 2019 року надійшло 5 ( п’ять) звернень.

 

Звернення, що надійшли  у першому півріччі 2018 року одне відноситься до категорії заяви інше до категорії скарги. Одне зі звернень надійшло від особи з проханням надати роз’яснення причин не призначення його присяжним. Інше звернення, що відноситься до категорії скарг, надійшло від  учасника судового розгляду, це скарга на неправомірні дії працівників канцелярії. Дані звернення було розглянуто у встановлені законодавством строки.  По першому зверненню особі було надано відповідь із зазначенням, що його призначено присяжним Богодухівського районного суду Харківської області. На підставі іншої скарги, за розпорядженням керівника апарату, було проведено перевірку доводів викладених у скарзі, за результатами перевірки скаргу було визнано необґрунтованою.

 

З п’яти звернень, які надійшли у першому півріччі 2019 року, чотири відносяться до категорії заяв, та одне до категорії пропозиції.

 

У зверненні, що віднесено до категорії пропозиції, пропонувалося обговорити на оперативній нараді (зборах суддів) та врахувати в роботі узагальнення судової практики у сфері захисту прав споживачів на залізничному транспорті. У встановлені строки було надано відповідь про обговорення на оперативній нараді вищевказаного узагальнення.

 

У зверненнях, що віднесені до категорії заяв, ставилися питання про:

 вжиття заходів усунення порушень Конституції України та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод – надано роз’яснення, що суд здійснює свої повноваження у відповідності до положень Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та інших нормативно – правових актів;

 надання допомоги у виселенні з квартири – роз’яснено право на звернення до суду за захистом своїх прав в цивільно - правовому порядку;

кількість заяв, що надійшли через підсистему « Електронний суд», наскільки тяжко працювати з такими документами, чи підтримує голова суду дане нововведення – надано відповідь на перше питання, на 2-3 питання роз’яснено, що вони не підлягають розгляду відповідно до ЗУ « Про звернення громадян»;

надання копій документів на суддю та надання належним чином завірених копій документів щодо утворення та функціонування Богодухівського районного суду  -  надано роз’яснення, що дані питання  не підлягають розгляду в порядку передбаченому ЗУ « Про звернення громадян».

 

Всі звернення було розглянуто у встановлені законодавством строки та відповіді направлено заявникам. 

 

Тобто слід зазначити, кількість пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг громадян,  які надійшли у першому півріччі 2019 року, та були зареєстровані, як звернення громадян, збільшилась  в порівнянні з першим півріччям 2018 року.

 

Крім того, у  першому півріччі 2018 році було розглянуто 7 ( сім ) інформаційних запитів юридичних осіб і громадян, а у першому півріччі 2019 році таких запитів  було 10  ( десять).

 

Отже, кількість інформаційних запитів, що розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про доступ до публічної інформації», які надійшли у першому півріччі 2019 році збільшилась   в порівнянні з першим півріччям 2018 року.

 

Усі інформаційні запити, що надходили до суду розглядались у відповідності до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та у строки встановлені цим Законом.

 

             Відповідно до планів роботи суду та вимог Харківського еляційного суду , судом у 1 півріччі  2019 року було проведено ряд узагальнень судової практики в суді та аналізів практики розгляду справ, а саме:

-                   узагальнення судової практики  дотримання  Богодухівським районним судом Харківської області розумних строків розгляду кримінальних проваджень та кримінальних проваджень стосовно осіб, які тримаються під вартою, судове провадження  щодо яких триває понад 6 місяців, понад 1 рік, понад 2 роки та понад 3 роки за 2018 рік у порівнянні з 2017 роком;

 

-                     аналіз судової практики  розгляду Богодухівським районним судом Харківської області кримінальних проваджень про злочини , вчинені неповнолітніми

у 2017-2018 роках;

-           аналіз дотримання Богодухівським районним судом Харківської області

розумних строків розгляду цивільних справ у 2018 році;

-                     узагальнення судової практики Богодухівським районним судом Харківської області в застосуванні законодавства у сфері захисту прав дитини під час вирішення питання позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів, щодо обов’язку відкриття персональних рахунків дітей та зазначення цих рахунків у судовому рішенні за період 2017 – І квартал 2019 року;

-                     аналітична довідка Богодухівського районного суду Харківської області 

про результати  застосування у цивільних справах рішень Європейського суду з прав людини у 2018 році;

-          аналіз судової практики  Богодухівського районного суду Харківської області

щодо розгляду справ про адміністративнів правопорушення у відношенні неповнолітніх за 2018 рік.

 

          У 1 півріччі 2019 року до архіву суду було передано ряд справ та матеріалів , а саме: з особового складу ( постійного , тривалого та тимчасового зберігання) за 2017  рік, справи постійного та тимчасового зберігання по роботі зі зверненням громадян за 2017-2018 роки, справи постійного та тимчасового зберігання з керівництва та контролю, справи постійного та тимчасового зберігання з судової статистики, справи тимчасового зберігання щодо адміністративно – господарського обслуговування, адміністративні справи тимчасового зберігання, справи тимчасового та постійного зберігання документів обліку адміністративних справ, справи про адміністративні правопорушення, справи тимчасового та постійного зберігання документів обліку адміністративних справ, кримінальні справи  тривалого та тимчасового зберігання за 2017 - 2018 роки, цивільні справи  постійного , тривалого та тимчасового зберігання за 2018 рік, документи обліку цивільних справ за 2018 рік тимчасового та постійного зберігання , документи з організації роботи архіву суду за 2018 рік.

            На даний час ведеться робота по вилученню оригіналів судових рішень по справам за 2011 рік строк зберігання, яких закінчився.

           Постійно здійснювалась робота з організації користування архівними документами у встановленому законом  порядку. Видавались копії судових рішень зі справ, що знаходяться в архіві суду, всього за вказаний період було видано 129 копій документів, згідно даних журналу видачі копій документів з архівних судових справ

          Згідно даних  журналу видачі архівних справ для ознайомлення, за вказаний період було видано 62 справи .

             Протягом звітного періоду головним спеціалістом Богодухівського районного суду  здійснювалось наповнення інформацією  веб-сторінки суду на веб-порталі "Судова влада України". На даний час  на веб-сайті суду міститься уся необхідна та корисна інформація про діяльність суду.

           За необхідністю протягом року надавалася допомога суддям та працівникам апарату суду у використанні комп´ютерної техніки, надавалися консультації щодо роботи із системою електронного документообігу «Діловодство» (в межах повноважень). Проводилися комплексні заходи щодо оновлення програми  «Д-3» в порядку виходу доповнень та нових версій.

                          8. Матеріально-технічне та господарське забезпечення

                Для створення належних умов перебування громадян у приміщенні суду та належних умови роботи суддів і працівників апарату суду працівниками апарату суду забезпечувалися протягом 1 півріччя 2019 року наступні заходи.

            Так, на початку звітного періоду було  проведено роботу разом з територіальним управління Державної судової адміністрації у Харківській області щодо пролонгації договорів 2019 рік для забезпечення належного енерго-, водо-, газопостачання будівлі Богодухівського районного суду .

             У 1 півріччі 2019 року  було проведено списання з балансу суду дисків в кількості 816 шт. на загальну суму 2 807,38 грн., списання господарських товарів на суму 1 415,92 грн.,  лампи КЛЛ 20ВТ цоколь Е274100 в кількості 33 шт.  та  лампи ЛД-20 в кількості 164 шт., авторезини зимової в кількості 4 шт., резини автомобільної в кількості 2 шт., пропору України в кількості 1 шт., книг з бібліотечного фонду, аптечки автомобільної та аптечки.  

           У 1 півріччі 2019 року  судом отримано апартуру для запису та відтворення аудіо та відеоматеріалу, бутиль полікарбонатний, помпу механічну, засіб криптографічного захисту інформації « Ключ електронний « Алмаз-1К» - 5 шт., папір для друку в кількості 290 шт., БФП – 2 шт., конверти С4 -2 500 шт., конверти С5 -2 600 шт., конверти С6 – 6 200 шт., марки на суму 134 850 грн.

            Крім того суд звернувсь до ТУ ДСА України у Харківській області, з листом в якому вказав, на необхідність заміни металевих грат у залі судових засідань №3 на загородження для тримання засуджених.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

7. Висновки та пропозиції

            Підсумовуючи даний аналіз стану організації роботи  апарату Богодухівського районного суду Харківської області у 1 півріччі 2018 року, необхідно відзначити, що організація роботи забезпечується на належному рівні.

          Усі заходи, заплановані у звітному періоді, виконані у встановлені строки.

          У 2 півріччі 2019 року планується продовжити роботу відповідно до плану роботи суду на 2 півріччя 2019 рік. 

             Водночас необхідним є постійне вдосконалення, пошук нових форм роботи по організації роботи апарату суду, підвищення кваліфікації працівників апарату з метою покращення рівня організації діяльності суду. Серед головних  напрямків організації роботи апарату Богодухівського районного суду Харківської області у 2 півріччі 2019 року слід назвати:

-       приведення у відповідність до вимог чинного законодавства всіх внутрішніх організаційно-розпорядчих документів суду;

-           приведення у відповідність до вимог чинного законодавства (насамперед, до норм Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17 грудня 2013 року №173 далі Інструкції з діловодства) автоматизованої системи діловодства суду;

-       проведення семінарських занять  серед працівників апарату суду щодо вивчення та застосування на практиці норм Інструкції з діловодства;

-       забезпечення виконання працівниками апарату суду Правил поведінки працівника суду, затверджених рішенням Ради суддів України від 06 лютого 2009 року №33, та Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління Державної служби України від 04 серпня 2010 року №214 ;

-       підвищення кваліфікації працівників апарату суду з урахуванням потреби певної категорії державних службовців до змісту навчальної програми;

-        повторно звернутись до ТУ ДСА України у Харківській області з листом щодо проведення ремонту в залі № 2,  архіві суду та камерах тримання осіб, що перебувають під вартою. 

 

В.о. голови

Богодухівського районного суду

Харківської області                                                                              С.М. Харченко

 

 

 

 

 

Харківської області                                                                              С.М. Харченко